Tuesday 25 September 2012

Peknga cicah gulai ikan

Hello dear..

Intepretasi luahan rasa pada penulisan? Mungkin  merupakan suatu gambaran yang tepat untuk meluahkan sedikit pingitan rasa hati pada sesuatu keadaan atau peristiwa. Tapi sejauh mana keberkesanannya dalam mencerminkan sesuatu. Itu ke fikir kesudahan dia sendiri.


Saya dah lama teringin nak baca buku ni


Dah lama sampai tahap mengidam dah. Banyak toko-toko buku yang saya masuk semua kata takdak. Pelik jugak ya. Harapnya dapat baca sebelum mak baby sendiri yang meleleh air liur sebab mengidam sangat-sangat. Haha.

Bukan perkataan biji remia itu yang menangkap tatapan mata saya. Tapi ya! Hasil karya Noor Suraya itu yang selalu menghiasi hari-hari saya. Novel beliau asyik masyuk dan sangat rapat dengan jiwa saya.

Oh ya..tajuk di atas bukan sekadar tajuk. Tapi peknga (selalu orang tua-tua Kedah sebut ) memang sangat sedap dimakan kalau dicicah pula dengan gulai ikan. Tambah-tambah gulai ikan yang piaw...nyum.


No comments:

Post a Comment